sticky banana pumpkin bread with tahini frosting/ Bananen Kürbis Brot mit Tahini Kuchencreme.

5:21 AM noni iloveyoumydear 0 Comments


(Post in English und in Deutsch)


The evenings are getting longer and the afternoons earlier dark und cool.
So we cure this with some afternoon cake nowadays, so to say some sweet and 
spiced, eatable happyness in combination with a cup of good warm coffee, 
cacao or tea- simply cozy.
And because I didn´t share a recipe for some time now, I thought I show you
one of our current favorite cakes or sweet bread so to say ...




Die Abende werden länger und die Nachmittag schon zeitig dunkler und kühler. 
Deswegen gibt es hier jetzt Nachmittags etwas öfter Kuchen, sozusagen ein paar süße, 
gewürzte Glückshormone in Kombination mit einer schönen, warmen Tasse Kaffee, Kakao
oder Tee- ganz gemütlich.

Und da es hier schon länger kein Rezept mir gab, dachte ich teile ich einen unserer 
momentanen Lieblings kuchen oder besser gesagt süßen Brote...


Luckily there is Pinterest with loads of pretty blogs and inspiring recipe ideas.
For my banana-pumpkin bread I combined two delicious recipes, which
work together pretty well, if you ask me:

This yummy bread recipe from cofessions of a chocoholic blog.
 I just skipped the sugar, if you don`t like sugar that much,
the ripe bananas work out pretty well and replaced the sour creme with soy yoghurt
just because I also trie to avoid milk products (hello lactose).
Thatswhy I tried this great tahini frosting from Molly Yeh. I just used half of the amount 
and addedone teaspoon of cinnamon and drizzled some cashews on top for 
some extra seasonal vibes.



Zum Glück gibt es Pinterest und eine Fülle toller Blogs mit inspirierenden Rezeptideen.
Für das Bananenkürbisbrot habe ich diesmal einfach 2 tolle Rezepte kombiniert, 
die bestens zusammen funktionieren:
Und zwar dieses leckere Brotrezept hier (habe nur den Zucker weg gelassen, 
die Bananen reichen uns persönlich völlig aus) und da ich nicht so auf Milch stehe ;), 
gabs statt Creme Cheese Frosting ein klasse Tahini Frosting von Molly Yeh
Beim Frosting hab ich allerdings nur die Hälfte für das Brot verwendet und einen ganzen 
Teelöffel Zimt und ein paar Cashews oben drauf für die vorweihnachtliche Note sozusagen;)...



So enjoy! A few warming extra kilos won`t be that bad and well hidden
under some thick knitted winter sweaters:)
Na dann, lassts euch schmecken, ein paar wärmende Extrakilos Winterspeck
kann man ja gut unter dicken Strickpullis vertun;) ... 

0 comments: